fbpx

Nemme kalorielette snacks

For et par uger siden lagde jeg et billed op på instagram, med nogle forslag til nemme snacks, man kan tage med på farten, som ikke kræver den vilde forberedelse. I dette lille opslag vil jeg uddybe det lidt og forklare goderne ved dem. 

Barebells protein milkshake: 185 kcal 

Jeg er helt vild med de nye milkshakes fra Barebells. Den smager som Mathilde Milkshakes 😀 bare knap så mange kalorier og højere protein indhold. Det er dog også den snack med flest kalorier, men da den har så højt proteinindhold mætter den ret meget. Den indeholder 24 g. protein pr. shake, den er laktosefrie og indeholder ikke tilsat sukker. De fåes i 3 smagsvarianter: chokolade, jordbær og banan. Jordbær er klart min favorit. Sidst på eftermiddagen, hvor det endnu ikke er aftensmad -tid, redder den her mine sidste arbejdstimer. 

Cheasy skyr m. topping: 173 kcal. 

Min morgenmad består stort set altid af en portion skyr. Og gerne den med vanilje fra Cheasy. Derfor syntes jeg det er genialt, at de har fået denne lille skyr to-go. Igen er det en snack/måltid med højt protein indhold – 17 g. protein pr stk. Så den giver en god mæthedfornemmelse og kan sagtens være min morgenmad de dage jeg ikke når at spise hjemmefra. 

Knækbrød med hytteost: 50 kcal

Endnu en nem snack. Jeg har ofte en pakke knækbrød og en hytteost stående på jobbet. Det er en hurtig snack man lige hapse mellem klienter og den mætter fint. Jeg vælger altid fuldkornsknækbrød og Rugsprø. Det giver maven noget at arbejde med og mætter bedre end et alm. hvidt knækbrød. Hytteosten var ikke min favorit i starten, men jeg har lært at spise det og syntes faktisk det smager godt nu, der skal bare lidt salt og peber på 😉 Hytteosten er en god kilde til at få protein – 13 g pr. 100 g. 

Grøntsagsstave: 24 kcal 

Denne snack bruger jeg, når jeg føler jeg bare har brug for at tykke på et eller andet. F.eks når jeg sidder og laver “kontorarbejde”. Så i stedet for slik, chokolade, kage, eller andre ting der kunne friste når man egentlig bare har lyst til at beskæftige munden med noget, så spiser jeg nogle grøntsagsstave i stedet.

Gulerødder er en grov grøntsag og indeholder fibre som er godt for vores mavesystem. Agurken er en fin grøntsag består ikke af så meget andet en vand og indeholder nærmest ingen kalorier, jeg syntes bare det smager godt. Man kunne også have valgt en grov grøntsag i stedet. 

Håber det kunne give lidt inspiration til “sundere” snacks i hverdagen.

// Louise Syberg